Косинус угла в java

13.19. Java – Метод Math.cos()

Метод Math.cos() – возвращает косинус указанного в радианах значения.

Синтаксис

Параметры

Подробная информация о параметрах:

Возвращаемое значение

Пример

Получим следующий результат:

Косинус 0,0 градусов равен 1,0000 Косинус 30,0 градусов равен 0,8660 Косинус 45,0 градусов равен 0,7071 Косинус 60,0 градусов равен 0,5000 Косинус 90,0 градусов равен 0,0000 Косинус 180,0 градусов равен -1,0000 Косинус 270,0 градусов равен -0,0000 Косинус 360,0 градусов равен 1,0000 

Таблица основных значений косинуса:

Таблица основных значений косинуса

Оглавление

  • 1. Java – Самоучитель для начинающих
  • 2. Java – Обзор языка
  • 3. Java – Установка и настройка
  • 4. Java – Синтаксис
  • 5. Java – Классы и объекты
  • 6. Java – Конструкторы
  • 7. Java – Типы данных и литералы
  • 8. Java – Типы переменных
  • 9. Java – Модификаторы
  • 10. Java – Операторы
  • 11. Java – Циклы и операторы цикла
  • 11.1. Java – Цикл while
  • 11.2. Java – Цикл for
  • 11.3. Java – Улучшенный цикл for
  • 11.4. Java – Цикл do..while
  • 11.5. Java – Оператор break
  • 11.6. Java – Оператор continue
  • 12. Java – Операторы принятия решений
  • 12.1. Java – Оператор if
  • 12.2. Java – Оператор if..else
  • 12.3. Java – Вложенный оператор if
  • 12.4. Java – Оператор switch..case
  • 12.5. Java – Условный оператор (? 🙂
  • 13. Java – Числа
  • 13.1. Java – Методы byteValue(), shortValue(), intValue(), longValue(), floatValue(), doubleValue()
  • 13.2. Java – Метод compareTo()
  • 13.3. Java – Метод equals()
  • 13.4. Java – Метод valueOf()
  • 13.5. Java – Метод toString()
  • 13.6. Java – Метод parseInt()
  • 13.7. Java – Метод Math.abs()
  • 13.8. Java – Метод Math.ceil()
  • 13.9. Java – Метод Math.floor()
  • 13.10. Java – Метод Math.rint()
  • 13.11. Java – Метод Math.round()
  • 13.12. Java – Метод Math.min()
  • 13.13. Java – Метод Math.max()
  • 13.14. Java – Метод Math.exp()
  • 13.15. Java – Метод Math.log()
  • 13.16. Java – Метод Math.pow()
  • 13.17. Java – Метод Math.sqrt()
  • 13.18. Java – Метод Math.sin()
  • 13.19. Java – Метод Math.cos()
  • 13.20. Java – Метод Math.tan()
  • 13.21. Java – Метод Math.asin()
  • 13.22. Java – Метод Math.acos()
  • 13.23. Java – Метод Math.atan()
  • 13.24. Java – Метод Math.atan2()
  • 13.25. Java – Метод Math.toDegrees()
  • 13.26. Java – Метод Math.toRadians()
  • 13.27. Java – Метод Math.random()
  • 14. Java – Символы
  • 14.1. Java – Метод Character.isLetter()
  • 14.2. Java – Метод Character.isDigit()
  • 14.3. Java – Метод Character.isWhitespace()
  • 14.4. Java – Метод Character.isUpperCase()
  • 14.5. Java – Метод Character.isLowerCase()
  • 14.6. Java – Метод Character.toUpperCase()
  • 14.7. Java – Метод Character.toLowerCase()
  • 14.8. Java – Метод Character.toString()
  • 15. Java – Строки
  • 15.1. Java – Метод charAt()
  • 15.2. Java – Метод compareTo()
  • 15.3. Java – Метод compareToIgnoreCase()
  • 15.4. Java – Метод concat()
  • 15.5. Java – Метод contentEquals()
  • 15.6. Java – Метод copyValueOf()
  • 15.7. Java – Метод endsWith()
  • 15.8. Java – Метод equals()
  • 15.9. Java – Метод equalsIgnoreCase()
  • 15.10. Java – Метод getBytes()
  • 15.11. Java – Метод getChars()
  • 15.12. Java – Метод hashCode()
  • 15.13. Java – Метод indexOf()
  • 15.14. Java – Метод intern()
  • 15.15. Java – Метод lastIndexOf()
  • 15.16. Java – Метод length()
  • 15.17. Java – Метод matches()
  • 15.18. Java – Метод regionMatches()
  • 15.19. Java – Метод replace()
  • 15.20. Java – Метод replaceAll()
  • 15.21. Java – Метод replaceFirst()
  • 15.22. Java – Метод split()
  • 15.23. Java – Метод startsWith()
  • 15.24. Java – Метод subSequence()
  • 15.25. Java – Метод substring()
  • 15.26. Java – Метод toCharArray()
  • 15.27. Java – Метод toLowerCase()
  • 15.28. Java – Метод toString()
  • 15.29. Java – Метод toUpperCase()
  • 15.30. Java – Метод trim()
  • 15.31. Java – Метод valueOf()
  • 15.32. Java – Классы StringBuilder и StringBuffer
  • 15.32.1. Java – Метод append()
  • 15.32.2. Java – Метод reverse()
  • 15.32.3. Java – Метод delete()
  • 15.32.4. Java – Метод insert()
  • 15.32.5. Java – Метод replace()
  • 16. Java – Массивы
  • 17. Java – Дата и время
  • 18. Java – Регулярные выражения
  • 19. Java – Методы
  • 20. Java – Потоки ввода/вывода, файлы и каталоги
  • 20.1. Java – Класс ByteArrayInputStream
  • 20.2. Java – Класс DataInputStream
  • 20.3. Java – Класс ByteArrayOutputStream
  • 20.4. Java – Класс DataOutputStream
  • 20.5. Java – Класс File
  • 20.6. Java – Класс FileReader
  • 20.7. Java – Класс FileWriter
  • 21. Java – Исключения
  • 21.1. Java – Встроенные исключения
  • 22. Java – Вложенные и внутренние классы
  • 23. Java – Наследование
  • 24. Java – Переопределение
  • 25. Java – Полиморфизм
  • 26. Java – Абстракция
  • 27. Java – Инкапсуляция
  • 28. Java – Интерфейсы
  • 29. Java – Пакеты
  • 30. Java – Структуры данных
  • 30.1. Java – Интерфейс Enumeration
  • 30.2. Java – Класс BitSet
  • 30.3. Java – Класс Vector
  • 30.4. Java – Класс Stack
  • 30.5. Java – Класс Dictionary
  • 30.6. Java – Класс Hashtable
  • 30.7. Java – Класс Properties
  • 31. Java – Коллекции
  • 31.1. Java – Интерфейс Collection
  • 31.2. Java – Интерфейс List
  • 31.3. Java – Интерфейс Set
  • 31.4. Java – Интерфейс SortedSet
  • 31.5. Java – Интерфейс Map
  • 31.6. Java – Интерфейс Map.Entry
  • 31.7. Java – Интерфейс SortedMap
  • 31.8. Java – Класс LinkedList
  • 31.9. Java – Класс ArrayList
  • 31.10. Java – Класс HashSet
  • 31.11. Java – Класс LinkedHashSet
  • 31.12. Java – Класс TreeSet
  • 31.13. Java – Класс HashMap
  • 31.14. Java – Класс TreeMap
  • 31.15. Java – Класс WeakHashMap
  • 31.16. Java – Класс LinkedHashMap
  • 31.17. Java – Класс IdentityHashMap
  • 31.18. Java – Алгоритмы Collection
  • 31.19. Java – Iterator и ListIterator
  • 31.20. Java – Comparator
  • 32. Java – Дженерики
  • 33. Java – Сериализация
  • 34. Java – Сеть
  • 34.1. Java – Обработка URL
  • 35. Java – Отправка Email
  • 36. Java – Многопоточность
  • 36.1. Java – Синхронизация потоков
  • 36.2. Java – Межпоточная связь
  • 36.3. Java – Взаимная блокировка потоков
  • 36.4. Java – Управление потоками
  • 37. Java – Основы работы с апплетами
  • 38. Java – Javadoc
Читайте также:  Php при умножение чисел

Источник

Class Math

The class Math contains methods for performing basic numeric operations such as the elementary exponential, logarithm, square root, and trigonometric functions.

Unlike some of the numeric methods of class StrictMath , all implementations of the equivalent functions of class Math are not defined to return the bit-for-bit same results. This relaxation permits better-performing implementations where strict reproducibility is not required.

By default many of the Math methods simply call the equivalent method in StrictMath for their implementation. Code generators are encouraged to use platform-specific native libraries or microprocessor instructions, where available, to provide higher-performance implementations of Math methods. Such higher-performance implementations still must conform to the specification for Math .

The quality of implementation specifications concern two properties, accuracy of the returned result and monotonicity of the method. Accuracy of the floating-point Math methods is measured in terms of ulps, units in the last place. For a given floating-point format, an ulp of a specific real number value is the distance between the two floating-point values bracketing that numerical value. When discussing the accuracy of a method as a whole rather than at a specific argument, the number of ulps cited is for the worst-case error at any argument. If a method always has an error less than 0.5 ulps, the method always returns the floating-point number nearest the exact result; such a method is correctly rounded. A correctly rounded method is generally the best a floating-point approximation can be; however, it is impractical for many floating-point methods to be correctly rounded. Instead, for the Math class, a larger error bound of 1 or 2 ulps is allowed for certain methods. Informally, with a 1 ulp error bound, when the exact result is a representable number, the exact result should be returned as the computed result; otherwise, either of the two floating-point values which bracket the exact result may be returned. For exact results large in magnitude, one of the endpoints of the bracket may be infinite. Besides accuracy at individual arguments, maintaining proper relations between the method at different arguments is also important. Therefore, most methods with more than 0.5 ulp errors are required to be semi-monotonic: whenever the mathematical function is non-decreasing, so is the floating-point approximation, likewise, whenever the mathematical function is non-increasing, so is the floating-point approximation. Not all approximations that have 1 ulp accuracy will automatically meet the monotonicity requirements.

Читайте также:  Play sound with java

The platform uses signed two’s complement integer arithmetic with int and long primitive types. The developer should choose the primitive type to ensure that arithmetic operations consistently produce correct results, which in some cases means the operations will not overflow the range of values of the computation. The best practice is to choose the primitive type and algorithm to avoid overflow. In cases where the size is int or long and overflow errors need to be detected, the methods whose names end with Exact throw an ArithmeticException when the results overflow.

The 2019 revision of the IEEE 754 floating-point standard includes a section of recommended operations and the semantics of those operations if they are included in a programming environment. The recommended operations present in this class include sin , cos , tan , asin , acos , atan , exp , expm1 , log , log10 , log1p , sinh , cosh , tanh , hypot , and pow . (The sqrt operation is a required part of IEEE 754 from a different section of the standard.) The special case behavior of the recommended operations generally follows the guidance of the IEEE 754 standard. However, the pow method defines different behavior for some arguments, as noted in its specification. The IEEE 754 standard defines its operations to be correctly rounded, which is a more stringent quality of implementation condition than required for most of the methods in question that are also included in this class.

Источник

Оцените статью